pluggar



Hej peepz! Håller på att plugga Amerikanska revlutionen, har prov imorgon och vi ska kunna bla. de 13 första kolonierna i USA. Eftersom det kan vara svårt att komma ihåg namnet på alla de 13 städerna/kolonierna så fick jag en sjukt smart ideé som gjorde att jag lärde mig dom snapp som tusan.

Såhär gjorde jag: jag tog första bokstaven på varje koloni/stat t.ex. new york, new jersey osv.. och bildade en mening med 13 ord, min mening blev: någon nykter naken nudist sitter på golvet virkar retsamt med din mammas clown. Det räcker med att läsa meningen några gånger tills man kan den. Sen är det bara att lista ut vilka kolonier/stater som gömmer sig bakom varje ord ^^

Men nu undrar jag om du har några bra plugg tips att dela med dig!
Om du har det skriv i ner den i en kommentar, jag väljer ut det bästa "plugg tipset" och den får en länk här på bloggen.





Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Jag skriver fusklappar. Då repeterar man omedvetet och jag har aldrig behövt använda fusklappen, bara tänka på den ;)

2012-04-04 @ 19:20:30
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0